چگونه برای فصل سرماخوردگی و آنفلونزا آماده شویم
تاريخ : برچسب:, | | نويسنده : aghamohammad

چگونه برای فصل سرماخوردگی و آنفلونزا آماده شویم

بررسی ها نشان داده است که بیشتر افراد به طور میانگین در سال تقریبا سه بار به سرماخوردگی دچار می شوند و کسانی که با کودکان در ارتباط هستند بیشتر به سرماخوردگی دچار میشوند.
حال آنکه درمان دقیقی برای سرماخوردگی وجود ندارد، می توان با اقداماتی از خود محافظت کرد.

چگونه

۱


تفاوت بین سرماخوردگی و آنفلوانزا را بدانید. سرماخوردگی می تواند دو تا سه هفته طول بکشد، بیشتر افراد بعد از هفت تا ده روز بهتر می شوند.در صورتیکه بدون مراقبت و توجه به موقع، ویروس آنفلوانزا می تواند به برونشیت یا ذات الریه منجر شود، که هرکدام می تواند به بک آسیب دایمی برای سلامتی تبدیل شود. هرساله افراد زیادی به علت آنفلوانزا در جهان کشته میشوند.

۲


دستهای خود را بشویید. شستشوی مکرر با آب گرم و صابون برای ۱۰ ثانیه یک راه ساده و موثر برای جلوگیری از گرفتن سرماخوردگی و آنفلوانزاست. در صورت نبودن آب و صابون از ژل ها و محلول خای آنتی باکتریال استفاده کنید.

۳


خانه خود را به طور منظم ضدعفونی کنید. برای این کار روی سطح حمام و آشپزخانه محلول ملایم ۲ تا ۵ درصد سفیدکننده در آب را اسپری کنید. این محلول ویروس و باکتری ها را از بین میبرد.

۴


تزریق واکسن آنفلوانزا اگر تحت ریسک بالایی هستید.

۵


داشتن یک رژیم غذایی مناسب. برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم، فراهم کردن منبع انرژی و مواد مغذی ضروری است. دریافت مولتی ویتامین به خصوص در مواقع داشتن استرس به طور روزانه مفید است. و باعث اطمینان می شود که مواد معدنی و ویتامین های لازم را دریافت کرده اید.

۶


بیشتر استراحت کنید. به طور میانگین ، افراد به طور میانگین به ۷ تا ۸ ساعت خواب در شب نیاز دارند. کمبود خواب می تواند باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی شود. بدون خواب کافی ،سیستم ایمنی در برابر بیماری های فرصت طلب ناکارآمد است.

.

نکات و هشدارها


اگر سرماخورده اید، از پزشک خود نخواهید برای شما آنتی بیوتیک تجویز کند. آنتی بیوتیک ها ، ویروس سرماخوردگی را نمی توانند از بین ببرند و ممکن است باعث مقاومت باکتری ها شوند. پیشگیری بهترین راه برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی ست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • عکس
  • ريش